Veelgestelde vragen
Hieronder vind u, per onderwerp, veelgestelde vragen. Staat uw vraag of gewenste antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Hieronder vind u, per onderwerp, veelgestelde vragen. Staat uw vraag of gewenste antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Algemeen
Zelf kopen of de lease service?
Dat hangt af van uw situatie en de afweging die u zelf maakt. Als u een product zelf koopt, zult u het hele aankoopbedrag in één keer moeten voldoen. En als eigenaar zult u zelf moeten zorgen voor onderhoud en loopt u het risico van schade, verlies of diefstal. Bij de lease service krijgt u voor een vaste periode voor een aantrekkelijk, vast bedrag per maand de beschikking over het afgesproken product, inclusief service, onderhoud, garantie en verzekering voor schade, verlies en diefstal.
Hoe kan ik aan de lease service komen?
Wij bieden onze lease service alleen aan via bij ons aangesloten opticiens en audiciens. Bij deze opticiens en audiciens kunt u nadat u een bril of hoortoestellen hebt uitgekozen, kiezen voor de lease service. In de winkel vult u dan samen met uw opticien of audicien een aanvraagformulier in en zij zorgen voor de verdere verwerking. Na goedkeuring door ons, tekent u voor ontvangst in de winkel en na de eerste betaling kunt u gebruik maken van de bril of de hoortoestellen.
Kan ik ook vooraf aanbetalen om een lager maandbedrag te krijgen?
Dat kan zeker en hierdoor wordt het maandbedrag lager. De minimale aanbetaling is € 50,00 bij brillen en € 150,00 bij hoortoestellen.
Wat zijn de voorwaarden van de lease service?
Deze zijn verkrijgbaar in de winkels van onze samenwerkende opticiens en audiciens.
Hoe werkt het maandelijks betalen?
Het maandbedrag schrijven wij iedere maand van uw rekening af. Wij vragen hier bij het afsluiten van de leaseovereenkomst in de winkel uw toestemming voor. De eerste maand schrijven wij ook de borg en eventuele aanbetaling van uw rekening af.
Wat gebeurt er als ik niet betaal?
Als het Good4Service niet lukt het maandbedrag via automatische incasso te innen, sturen wij u een aanmaning om binnen 14 dagen te betalen. Als u binnen die termijn nog niet heeft betaald, dragen wij de vordering over aan een incassobureau. Als u buiten uw schuld om niet meer kunt betalen, dan horen we dat graag vooraf van u en proberen we samen met u tot een redelijke oplossing te komen.
Wat gebeurt er met de leaseovereenkomst bij overlijden van de huurder?
Wanneer de nabestaanden dit hebben gemeld aan ons via contact@good4service.nl en de bril of de hoortoestellen in hebben geleverd bij de opticien dan wel audicien, wordt de leaseovereenkomst ontbonden en de incasso stopgezet. Er is dus geen financiële belasting voor de nabestaanden.
Kan ik de leaseovereenkomst ook tussentijds opzeggen?
De leaseovereenkomst kan niet tussentijds worden opgezegd omdat de contractsperioden relatief kort zijn.
Wel kunt u na het eerste jaar de bril of de hoortoestellen van Good4Service overkopen voor een door Good4Service nader vast te stellen prijs.
Krijg ik door het aangaan van een Good4Service leaseovereenkomst een BKR registratie?
Nee, u krijgt dan geen BKR registratie. U krijgt de bril of de hoortoestellen namelijk alleen in bruikleen van Good4Service, het is geen krediet.
Iedere zo veel jaar een nieuw product, is dat wel duurzaam?
U heeft sowieso altijd de optie het product aan het einde van de lease van Good4Service over te kopen. Wanneer u daar geen gebruik van maakt, geven we deze producten aan specifieke projecten in ontwikkelingslanden. Afhankelijk van de staat van de hoortoestellen, verkopen we deze mogelijk ook als “refurbished” product.
Bij wie kan ik terecht voor schade, vragen en wijzigingen van de lease overeenkomst?
Allereerst bij uw eigen audicien of opticien en u kunt ook altijd contact opnemen met Good4Service B.V. via contact@good4service.nl
Brillen
Wat is inbegrepen bij de Bril Lease Service?
Met de Bril Lease Service krijgt u het gebruik van de zelf uitgekozen bril (glazen en montuur) voor een periode van 24 maanden. U heeft gedurende deze periode volledige garantie, verzekering en service via uw opticien. Dus reparatie of bijvoorbeeld verkleuring van het montuur is bij het abonnement inbegrepen.
Dus een verzekering is inbegrepen bij de Bril Lease Service?
Dat klopt! Good4Service zorgt, naast de bijbehorende service en garantie, ook voor een verzekering voor schade en verlies/diefstal.
Op deze manier worden bij een beschadiging de kosten vergoed voor het repareren van de bril. Bij een diefstal, of als de reparatie duurder is dan de waarde van de bril op dat moment, mag Good4Service de Bril Lease Service stopzetten. De verzekering dekt in dat geval de nog door u te betalen maandbedragen en de restwaarde van de bril af. U kunt dan zelf besluiten of u voor een nieuwe bril weer een nieuwe leaseovereenkomst afsluit.
Wat is het maandbedrag van de Bril Lease Service?
Het maandbedrag is gebaseerd op het normale aankoopbedrag. Als u een aanbetaling doet, dan wordt het maandbedrag lager.
Een voorbeeld is iemand die een bril kiest ter waarde van € 1.000,00 en € 200,00 aanbetaalt. Het maandbedrag voor deze persoon wordt dan € 35,93 per maand.
Kan ik mijn glazen vervangen als mijn gezichtsvermogen verandert?
Ja, als uw gezichtsvermogen met + of - 0,5 dioptrie of meer is veranderd sinds het begin van uw leaseovereenkomst, kunt u nieuwe glazen uitzoeken bij uw opticien. Dit kan maximaal eens per 2 jaar. Voor de vervanging sluit u een nieuwe leaseovereenkomst van 2 jaar af voor het bestaande montuur met de nieuwe glazen. Er is geen eigen bijdrage, maar als de kosten hoger zijn dan de prijzen in uw leaseovereenkomst, kan het maandbedrag worden aangepast.
Wat is het maandbedrag van de Bril Lease Service?
Het maandbedrag is gebaseerd op het normale aankoopbedrag. Als u een aanbetaling doet, dan wordt het maandbedrag lager.
Een voorbeeld is iemand die een bril kiest ter waarde van € 1.000,00 en € 200,00 aanbetaalt. Het maandbedrag voor deze persoon wordt dan € 35,93 per maand.
Hoortoestellen
Wat is inbegrepen in de Hoortoestel Lease Service?
Met de Hoortoestel Lease Service krijgt u het gebruik van de uitgekozen hoortoestellen voor een periode van 36 maanden. U heeft gedurende deze periode volledige garantie, verzekering, onderhoud en service via uw audicien. Dus reparatie en het jaarlijks benodigde onderhoud is bij de lease inbegrepen.
Dus een verzekering is inbegrepen bij de Hoortoestel Lease Service?
Dat klopt! Good4Service zorgt, naast de bijbehorende service, onderhoud en garantie, ook voor een verzekering voor schade en verlies/diefstal.
Op deze manier worden bij een beschadiging de kosten vergoed voor het repareren van de hoortoestellen. Bij een diefstal, of als de reparatie duurder is dan de waarde van de hoortoestellen op dat moment, mag Good4Service de Hoortoestel Lease Service stopzetten. De verzekering dekt in dat geval de nog door u te betalen maandbedragen en de restwaarde van de hoortoestellen af. U kunt dan zelf besluiten of u voor een nieuw setje hoortoestellen weer een nieuwe leaseovereenkomst afsluit.
Wat is het maandbedrag van de Hoortoestel Lease Service?
Het maandbedrag is gebaseerd op het normale aankoopbedrag. Als u een aanbetaling doet, dan wordt het maandbedrag lager.
Een voorbeeld is iemand die een setje hoortoestellen kiest ter waarde van € 2.800,00 en € 350,00 aanbetaalt. Het maandbedrag voor deze persoon wordt dan € 83,00 per maand.
Wat gebeurt er aan het einde van de Hoortoestel Lease Service?
De keuze is dan volledig aan u!
Behoud ik eventuele belastingaftrek bij de Hoortoestel Lease Service?
Net als bij een directe aankoop heeft u bij de Hoortoestel Lease Service de mogelijkheid tot belastingaftrek voor uw hoortoestellen. Wij verwijzen hiervoor naar de website van de belastingdienst (zoek op “gehoorapparaat”) en daar is vermeld dat voor hoortoestellen in bruikleen of operationele lease (daar valt de Hoortoestel Lease Service onder) ook de belastingaftrek geldt. Uiteraard is dit afhankelijk van uw persoonlijke situatie en het oordeel van de belastingdienst, wij kunnen hier geen zekerheid over geven.
Onze Bril Lease Service
Toegang tot brillen van de hoogste kwaliteit, beste design en toch betaalbaar? De Bril Lease Service kan uitkomst bieden.
5 redenen voor DE bril LEASE service
Hoe werkt de bril lease service
Samen met uw opticien kiest u uw glazen en montuur
Uw opticien stuurt de aanvraag naar Good4Service
Uw leaseovereenkomst ligt klaar bij uw opticien
Het maandbedrag wordt maandelijks van uw rekening afgeschreven (de eerste keer ook de eventuele aanbetaling)
Heeft u schade of heeft u service nodig? Neem dan contact op met uw opticien en alles wordt voor u geregeld
Na de looptijd kiest u weer een nieuwe bril, of koopt u de oude van ons over
Maak die fraaie bril mogelijk met Good4Service
Onze Hoortoestel Lease Service
Toegang tot hoortoestellen van de hoogste kwaliteit en toch betaalbaar? De Hoortoestel Lease Service kan uitkomst bieden.
5 redenen voor DE hoortoestel LEASE service
Hoe werkt de hoortoestel lease service
Samen met uw audicien kiest u uw hoortoestellen
Uw audicien stuurt de aanvraag naar Good4Service
Uw leaseovereenkomst ligt klaar bij uw audicien
Het maandbedrag wordt maandelijks van uw rekening afgeschreven (de eerste keer ook de eventuele aanbetaling)
Heeft u schade of heeft u service nodig? Neem dan contact op met uw audicien en alles wordt voor u geregeld
Na de looptijd kiest u weer nieuwe hoortoestellen, of koopt u de oude van ons over
Maak optimaal horen mogelijk met Good4Service
design: laloupe design | webdevelopment: haagen web & app